Opinii
Știrile care evidențiază soluții potențiale alături de realitățile dure ale schimbărilor climatice pot încuraja oamenii să acționeze – atât timp cât poveștile le permit cititorilor să-și vadă propriul rol în soluție, arată un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Oregon, SUA. Practic, jurnalismul de soluții este o abordare a relatării care nu numai că explică o problemă, ci și subliniază modalitățile de a o rezolva, aderând în același timp la valorile esențiale ale jurnalismului. De exemplu, un material de presă cu privire la răul cauzat de schimbările climatice ar putea, de asemenea, evidenția un nou tip de vehicul electric sau munca unui grup de activism climatic ca posibile modalități de a atenua o parte din daune. Intenția acestui tip de jurnalism este atât de a informa, cât și de a face știrile mai utile publicului. „Am văzut cu toții cum negativitatea ca bază pentru știri a determinat oamenii să le evite. Ar trebui să simțim că putem face ceva și, de fapt, jurnalismul soluțiilor poate oferi modalități prin care toți pot participa”, arată Emmanuel Maduneme, de la Școala de Jurnalism și Comunicare a Universității din
Read More